۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۶۳۳۹۸۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

حاج قاسم نماد مقاومت است| برکات خون شهید سلیمانی برای جهان اسلام

حاج قاسم نماد مقاومت است| برکات خون شهید سلیمانی برای جهان اسلام
آیت الله حیدری گفت: مردم چنین باشکوه در مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی حضور یافتند چون حاج قاسم نماد مقاومت اسلامی است و مقاومت اسلامی نماد امت اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز در بارگاه مطهر رضوی به شخصیت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: شخصیت شهید سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت همراه ایشان مصداق این آیه قرآن کریم است که می فرماید: «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا».

وی افزود: این آیه قرآن گرچه شأن نزول آن امیرالمومنین(ع) است اما همه سالکان راه شهادت از جمله شهید سلیمانی را در بر می گیرد، این سردار یک عمر جهاد، ولایت مداری و وفاداری به مکتب اسلام از خود نشان داد و در آرزوی شهادت به سر می برد و به آروزی خود رسید.

آیت الله حیدری با بیان این که در تاریخ بعد از امام امت این چنین حضور و تجلیل مردم بی نظیر است، اظهار کرد: مردم چنین باشکوه در مراسم تشییع و تجلیل از سردار شهید سلیمانی حضور یافتند چون حاج قاسم نماد مقاومت اسلامی است و مقاومت اسلامی نماد امت اسلام است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری مقاومت را رمز رسیدن به عزت، آزادی و استقلال دانست و گفت: امت اسلامی با راهنمایی امام امت و رهبری به این نتیجه رسید که تنها در سابه مقاومت و تلاش برای تطهیر فلسطین و نابودی آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی به استقلال، پیشرفت و عزت می رسد و امت اسلامی جز با تطهیر و آزاد سازی قدس نمی تواند عزت خود را باز یابد.

وی شهید سلیمانی را نماد برجسته مقاومت اسلامی خواند و بیان داشت: امت اسلامی نمادهایی دارد که شهید سلیمانی یکی از این نمادها بود، ایشان کسی بود که یک عمر را در جهاد فی سبیل الله سپری کرد از جوانی و نوجوانی به امام لبیک گفته، در میدان های جنگ تحمیلی شرکت کرد و فرماندهی عملیات های مختلف را بر عهده گرفت و با فرماندهی سپاه قدس برای رهایی فلسطین، عراق، لبنان و سوریه از دشمن و جریان تکفیری پرچم را به دست گرفت و در کنار مردم کشورهای مختلف بود همچنین در خدمت ملت خود در جهت تأمین کوشید و امنیت که به برکت خون شهدای مدافع حرم تأمین شد.

آیت الله حیدری با اشاره به ابعاد شخصیتی سپهبد شهید سلیمانی، گفت: این شهید 40 سال خالصانه، با تدبیر و حماسه، با ایثار و ندیدن خود برای خود، جهاد در راه خدا را انجام داد، ایمان و شهادت طلبی و خلوص از ویژگی های برجسته این شهید است و ملت نیز به درستی این شخصیت را شناخته و به خوبی برای تجلیل این شخصیت به میدان آمدند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توطئه های بسیار برای از میان برداشتن سردار دل ها توسط آمریکا و ایادی او، اظهار کرد: صدها توطئه ترور برای او پیاده شده بود که هیچ کدام به نتیجه نرسید، حاج قاسم خدمت بزرگی به ملت ایران و عراق و اهل بیت کرد و مانع جنایت های آمریکا و از بین بردن داعش شد، سزای او بود که به دست شقی ترین فرد کره زمین یعنی ترامپ به شهادت برسد.

وی خون شهید سلیمانی را موجب برکات بسیار برای جهان اسلام بیان و ابراز کرد: شهادت سردار شهید سلیمانی با این ترتیب و کیفیت باعث تحولی عظیم و برکات بسیار در جهان اسلام شد که قابل تصور نیست از جمله دو تصمیم مهم در ایران و عراق گرفته شد که در ایران موجب پایان برجام و باز شدن راه پیشرفت و اقتصاد مقاومتی در کشور شد و در عراق موجب تصویب معاهده خروج آمریکاییان از عراق بود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات